چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
امام جمعه محل غربی جزیره شیف

حوزه/ امام جمعه محل غربی جزیره شیف گفت: در اعلام عید فطر، باید هماهنگ و هم صدا با حکم ولی فقیه باشیم، این امر موجب وحدت و انسجام بیشتر میان برادران اهل سنت و تشیع و ناکامی دشمنان اسلام و مسلمین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، شیخ جاسم بن هاجر امام جمعه محل غربی جزیره شیف امروز جمع خبرنگاران، اظهار داشت: عید فطر، یکی از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است که در پایان ماه رمضان و در روز اول ماه شوال جشن گرفته می‌شود، در این روز، روزه گرفتن بر مسلمانان حرام و پرداخت فطریه واجب است.

وی ادامه داد: در مورد اعلام عید فطر، باید هماهنگ و هم صدا با حکم ولی فقیه باشیم و خود را پیرو تابع حکم حاکم اسلامی و ولی فقیه بدانیم، این امر موجب وحدت و انسجام بیشتر میان برادران اهل سنت و تشیع و ناکامی دشمنان اسلام و مسلمین خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت جزیره شیف تصریح کرد: نماز عید فطر در عصر و زمان فعلی واجب نیست، بلکه مستحب است، این نماز اذان و اقامه هم ندارد، اما نماز عید فطر در دنیای اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است و نماد وحدت و یکپارچگی امت اسلام به شمار می‌رود.

شیخ جاسم بن هاجر، به نماز عیدفطر در فقه شافعی اشاره کرد و یادآور شد: نماز عید فطر اهل سنت برای فرقه شافعی نیز دو رکعت و در آن دوازده تکبیر گفته می‌شود، هفت تکبیر در رکعت اول بعد از تکبیره الاحرام و قبل از قرائت فاتحه و سوره دیگر و پنج تکبیر در رکعت دوم قبل از قرائت فاتحه.

وی ادامه داد: بعد از خواندن نماز عید، امام خطبه می‌خواند و مقتدیان به خطبه امام گوش می‌دهند و وقت خواندن نماز عید فطر اهل سنت بعد از طلوع خورشید شروع می‌شود و تا زوال ظهر ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha